Apocalipsa înseamnă „revelaţie”. Iar revelaţia momentului este forţa. Dodge Viper SRT, Lamborghini Gallardo, Ferrari 458 Italia şi Bentley Continental sunt cei patru cavaleri ai apocalipsei.
Cavalcada constructorilor de supercaruri continuă către obţinerea celor mai performante modele. Deviza „greilor" din acest segment pare să fie „No limits".
Dodge Viper SRT10 ACR-X
După crearea redutabilului ACR (American Club Racer), Dodge a încheiat apoteotic anul 2009, cu un model superlong destinat doar pistelor de viteză - SRT10 ACR-X. Sub capota interminabilă se regăseşte una dintre capodoperele ingineriei americane, un V10 de 8,4 litri care dezvoltă 640 CP, cu 40 mai mulţi faţă de versiunea ACR.
Puterea suplimentară a fost obţinută prin redesenarea galeriilor de admisie şi a celor de evacuare, dar şi printr-un şasiu mai uşor cu 73 de kilograme. Suspensiile sport sunt de asemenea preluate de la versiunea ACR, ca şi elementele de caroserie ce îmbunătăţesc aerodinamica.
Performanţele sunt notabile, maşina putând accelera de la 0 la 100km/h în doar 3 secunde, susţin oficialii. Cu un cost probabil de aproximativ 110.000 de dolari, Viper SRT10 ACR-X va fi produs în serie limitată la începutul anului viitor şi îşi va face apariţia la competiţia Doge Viper Cup.
EDO Lamborghini Gallardo LP600-4
600, 340 şi 3,5. Sunt numerele care spun totul despre noul Lamborghini. În ordine, reprezintă puterea (600 CP), viteza maximă (340 de kilometri pe oră) şi numărul de secunde (3,5) pentru a atinge suta plecând de pe loc.
Suspensia bolidului italian a fost regândită şi recreată cu ajutorul unui sistem de amortizoare cu compresie şi destindere ajustabile, dar şi cu ajutorul unor arcuri reproiectate. Rezultatul pe circuit şi pe şosea trebuie experimentat pentru a fi crezut, susţin oficialii, mândri