Pe afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul. Aşa poate fi descrisă, în alte cuvinte, situaţia recent modernizatei staţii CFR din Buzău. Mai precis, clădirea complet refăcută a gării contrastează puternic cu pasajul pietonal, care face legătura între peroane. Din cauza pereţilor degradaţi, a mirosului pestilenţial, a bălţilor care se acumulează după fiecare ploaie, tunelul este aproape pustiu, pasagerii preferând să traverseze calea ferată la suprafaţă.
Eurogara CFR Buzău are de câteva luni un aspect agreabil, după o campanie de reabilitare care s-a derulat între anii 2005 şi 2009, cu o investiţie de peste cinci milioane de lei. „În cadrul lucrărilor de reabilitare s-au realizat: consolidarea structurii de rezistenţă a clădirii de călători, înlocuirea integrală a tâmplăriei exterioare şi interioare şi a instalaţiilor aferente clădirii, refacerea integrală a finisajelor interioare şi exterioare, repararea acoperişului cu înlocuirea integrală a invelitorii acestuia, racordarea clădirii la reţelele de utilităţi ale municipiului - apă, canalizare şi gaze, dotarea clădirii cu centrală termică proprie, alimentată cu gaze naturale”, se arată într-un comunicat de presă, remis redacţiei Adevărul de Seară, de Compania Naţională de Căi Ferate.
Lucrările de reabilitarea au conservat arhitectura exterioară a clădirii de călători şi au introdus elemente noi de arhitectură. S-au efectuat lucrări la recompartimentarea parterului clădirii prin care s-a redus suprafaţa birourilor administrative şi s-a extins suprafaţa destinată spaţiilor comerciale şi a acceselor pentru deservirea publicului călător. A fost construit un nou grup sanitar pentru publicul călător dotat conform normelor actuale şi a fost refăcut peronul de la linia 1, care a impus înlocuirea integrală a copertinei acestuia.
Oază de mizerie, în vecinătatea eurogării
Strălucirea gării buzoien