Am condus, în premieră prin România, noua generaţie a compactului german. Cel mai puternic motor pe benzină din gamă, 1.6 Turbo – 180 CP, s-a îngrijit ca drumurile noastre să dureze cât mai puţin posibil.
Întâmplarea a făcut ca zilele trecute să intrăm în posesia unui Opel Astra de ultimă generaţie, înmatriculat în Germania şi adus în România cu scopul de a fi testat pe drumurile noastre.
Nici că se putea o potriveală mai bună, având în vedere că modelul compact german va deschide şirul lansărilor auto pregătite pentru acest an.
De altfel, mai multe automobile Opel Astra au fost deja plasate strategic în cele mai aglomerate centre comerciale (din Bucureşti, cel puţin), pentru a stârni curiozitatea potenţialilor clienţi. Dealerii mărcii preiau deja comenzile celor interesaţi.
Preţ minim: 14.250 de euro cu TVA
Noul Astra, disponibil doar în versiunea de caroserie hatchback cu cinci uşi, costă în România între 14.250 şi 22.100 de euro cu TVA inclusă.
Gama de motorizări cuprinde patru unităţi alimentate cu benzină (două normal aspirate, două surpaalimentate) şi trei pe motorină (toate surpraalimentate). Propulsoarele din prima categorie au între 1.4 şi 1.6 litri şi dezoltă între 100 şi 180 de cai-putere. Turbodiesel-urile, între 1.3 şi 2.0 litri, oferă de la 95 până la 160 de cai-putere.
Transmisia (către puntea faţă) se realizează, în funcţie de motor, prin intermediul unor cutii de viteze manuale (5+1 şi 6+1 trepte) şi automate (6+1 rapoarte).
Opel a pregătit noul Astra în patru echipări (Essentia – de bază - , Enjoy – intermediară -, Sport şi Cosmo – de top), fiecare oferind posiblitatea personalizării prin intermediul unei lungi liste cu dotări opţionale.
Orice Astra dispune de ABS şi ESP, patru airbaguri, aer condiţionat, radio-CD, geamuri faţă şi ogl