Infiintarea propriei firme poate fi ceva inspaimantator. E nevoie de viziune, capital, curaj, convingere si putina aroganta. Intr-adevar, lipsa increderii in sine poate ucide o companie tanara. Dar la fel poate face si credinta ca firma ta e cea mai tare din parcare.
Cum sa gasesti echilibrul intre incredere si aroganta? Poti sa incepi prin a evita urmatoarele capcane clasice, dezvaluite de Forbes in editia online.
'Planurile de afaceri sunt pentru fraieri'
Credeti ca planurile de afaceri sunt doar pentru investitori? Gresit. Aceste planuri sunt in primul rand pentru tine. Ca sa pui pe hartie un plan de afaceri trebuie sa te gandesti la chestiunile de baza, de la finantare la marketing. Planul comunica aceasta viziune angajatilor, avocatilor, contabililor si altor oameni importanti pentru compania ta.
Simplul fapt de a scrie un plan iti permite sa masori performanta afacerii tale. Daca nu o poti masura, cu siguranta nu o poti conduce.
'Produsul meu e fenomenal'
Doar pentru ca tu crezi ca noua cursa de soareci e extraordinara, nu insemna ca lumea va fi de acord cu tine. Sau nu va crede suficient incat sa plateasca pretul care sa iti aduca un profit, dupa ce ai achitat facturile pentru productie, marketing si distributie.
Nu exista un inlocuitor magic pentru intelegerea pietei si sesizarea oportunitatilor inainte de a face un pas important in afaceri. Asa ca, chiar daca ti se pare ca produsul tau reprezinta cu siguranta reteta succesului, mai bine asteapta si rezultatele cercetarii de piata inainte sa dai drumul la productia in masa.
'Daca il facem, il vor cumpara'
Expresia la moda zilele astea este "marketing viral" care se traduce cam asa: "Nu facem marketing deloc, dar produsul nostru e atat de bun incat toata lumea va afla oricum despre el gratie barfei de la co