Comisiile de buget-finanţe au aprobat, sâmbătă, cu 24 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi o abţinere, bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), niciun amendament care stipula alocări de noi fonduri sau majorări nefiind admis. Bugetul MTI a trecut, practic, în forma Guvernului, fiind admise doar două amendamente agreate şi de Ministerul Finanţelor, dar şi de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Unul dintre amendamente viza
Comisiile de buget-finanţe au aprobat, sâmbătă, cu 24 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi o abţinere, bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), niciun amendament care stipula alocări de noi fonduri sau majorări nefiind admis.
Bugetul MTI a trecut, practic, în forma Guvernului, fiind admise doar două amendamente agreate şi de Ministerul Finanţelor, dar şi de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Unul dintre amendamente viza corectarea unei erori de tehnoredactare, în timp ce celălalt privea achiziţionarea a patru aeronave pentru Şcoala de Aviaţie Civilă Superioară, iar pentru dotarea acestei instituţii aflate în subordinea ministerului au fost alocate 11.724 mii lei.
Ministrul Radu Berceanu le-a spus parlamentarilor că la nivelul ministerului se caută soluţii pentru un număr concret de proiecte mari, unde este nevoie să se obţină aprobarea de spaţiu fiscal.
„Sursele de finanţare există, spaţiul fiscal ne creează probleme”, a spus Berceanu. Afirmaţiile sale au fost susţinute şi de secretarul de stat din ministerul Finanţelor Gheorghe Gherghina, care a arătat că spaţiul fiscal nu a permis alocarea de fonduri mai mari, la nivelul necesităţilor.
Berceanu a vorbit, totodată, de dificultăţile preluării fondurilor de la UE, el precizând că, pentru autostrăzi, fondurile de la UE sunt în jurul a un miliard şi jumătate de euro, ceea ce ar echivala cu 150-180 de