Publicul clujean a aplaudat minute în şir orchestra Filarmonicii Transilvania condusă de concertmaistrul Filarmonicii din Florenza, Ladislau Horvath. Finalul spectacolului, cu Dunărea Albastră şi Marşul lui Radetzki, a adus concertul de Anul Nou din Viena la Cluj, iar piesele inedite din creaţiile lui Rossini, Verdi şi Cherubini, i-au adus pe clujeni aproape de Veneţia.
Publicul meloman clujean a aplaudat minute în şir orchestra Filarmonicii Transilvania din Cluj, care a susţinut vineri seara prima reprezentaţie din acest an. Dirijorul italian de origine română Ladislau Horvath a venit la Casa de Cultură a Studenţilor cu un repertoriu consacrat, dar şi piese în primă audiţie.
Finalul spectacolului cu Dunărea Albastră şi Marşul lui Radetzki, ale lui Strauss, s-a apropiat foarte mult de concertul de Anul Nou din Viena.
Dirijorul Ladislau Horvath ne-a explicat de ce a inclus în program piese inedite, din creaţiile lui Rossini, Verdi şi Cherubini, mai puţin cunoscute chiar şi în Italia, unde trăieşte şi lucrează de peste 20 de ani.
Concertul de la Veneţia, în rivalitate cu cel de laViena
Pe de o parte, în Italia are loc de peste şapte decenii un festival dedicat redescoperirii capodoperelor uitate. „Este chiar mai vechi decât festivalul tradiţional de la Salsburg”, a susţinut Horvath. Pe de altă parte, la Veneţia a luat fiinţă un alt concert de Anul Nou, ce ameninţă să devină o concurenţă la evenimentul similar de la Viena.
„Este greu să concurezi cu Viena, dar aici se încearcă cu un repertoriu bazat mai mult pe muzica italiană”, explică dirijorul. El spune că ar putea susţine, fără probleme, un alt concert de Anul Nou la Cluj. „Diversitatea etnică din această parte a Europei ar avea o influenţă ecou pozitivă, iar concertul ar cuprinde programe cu dansuri diverse”, ne-a spus Horvath.
Artiştii veneţieni, fotbalişti impătimiţ