Oborul sibian e sufocat de rable din anii 90, singurele maşini care se mai caută în această perioadă de criză. Vânzările din târgul de maşini din Sibiu nu dau semne deloc de revenire, după ce tot anul trecut au fost în declin, începând din primăvară.
VEZI GALERIE FOTO: Târgul de mașini de la Sibiu
În timp ce la începutul lui 2009, la intrarea în târg stăteau în fiecare duminică, unul lângă altul bolizii de sute de cai putere şi peste 14.000 de euro, acum rar mai vezi câte o maşină mai răsărită, cele mai scumpe fiind undeva la 10-11.000 de euro, mărci precum Mercedea sau Audi, din 2002-2004.
Criza care a lovit în veniturile şi priorităţile sibienilor i-a pus pe tuşă pe samsarii de maşini, care preferă să le dea de acasă, apelând la anunţuri în presă şi pe Internet, decât să plătească intrarea în târg. În schimb, târgul e plin rromi din Alba cu maşini din 1993-1996, de capacitate mică, sub 1900 cmc, recent aduse pe nimic din Germania, Franţa sau Austria şi pentru care taxa se ridică la maxim 500-700 de euro, sau chiar mai puţin cu o cerere de depreciere la RAR.
Pentru a atrage cumpărătorii, şi firmele cu parcuri auto aduc maşini ieftine, iar la preţul din Obor includ şi taxa auto. „Taxa o plătim noi şi este inclusă în preţul afişat. Suntem de zece ani pe piaţă dar alte maşini nu merg în perioada asta” a explicat Tiberiu Boghean, reprezentantul Vox Auto, care era cu două Golfuri III, un Fiat şi un Opel, ce mai ieftin fiind un Golf din 1995, 4x4 cu 1730 de euro.
Maşinile scumpe se dau la troc
Aici se învârt preţurile maşinilor care se mai vând, la 1500-2500 de euro în timp ce maşinile cu preţuri de peste 5000 de euro se vând foarte greu iar tranzacţiile nu se încheie în Obor, deoarece cumprprtorii vor verificarea în service a kilometrilor reali. La maşini mai noi şi mai scumpe, de multe ori, vânzătorii apelează la