Chevy Volt este unul dintre primele două automobile electrice de serie care vor fi lansate în acest an. Anul 2010 marchează începutul unei noi epoci în care industria auto va fi cucerită de motorul electric. Invazia automobilelor alternative nu mai poate fi oprită.
Dacă într-o bună zi, la benzinărie, opriţi lângă o maşină al cărei şofer scoate de sub capotă un cablu şi îl introduce în priză, să nu vă miraţi. Este un proprietar obişnuit al unui automobil normal, care-şi face un plin de... curent electric.
Scena pare desprinsă dintr-un film SF. Şi totuşi, din acest an devine o realitate. În 2010 va apărea autoturismul de serie propulsat exclusiv de un motor electric. Astfel, are loc cel mai mare salt către electrificarea totală a automobilului, mişcare explicată de vicepreşedintele General Motors, Larry Burns: „Maşinile vor avea în curând un nou ADN: vor fi pe de-a-ntregul electrice şi nu mecanice".
Nu mai este vorba de jucării sofisticate pentru milionari ecologişti. Nici despre tumbe de marketing ale unor corporaţii dornice de atenţie. În acest an apar primele masini electrice de serie, reîncarcăbile la priză: Fisker Karma, care intră pe piaţă la vară, şi Chevy Volt, promis de General Motors pentru toamna acestui an. Să ne înţelegem: maşini parţial electrice există de zeci de ani.
Pregătiţi prizele!
Tehnologia sistemelor hibrid este deja clasică datorită modelului Toyota Prius produs în serie încă din 1997. Dar Karma şi Volt sunt revoluţionare pentru că, pentru prima dată, o maşină produsă în serie pentru publicul larg nu mai este propulsată de un motor cu benzină sau motorină. De fapt, la aceste maşini, motorul cu ardere internă a devenit un mic generator de curent, înghesuit undeva în spate, care nu face altceva decât să încarce bateriile maşinii.
Apariţia în 2010 a primei maşini de serie cu tracţiune electrică a fost stimulată de