150 de maşini Dacia Logan pentru Poliţie ar fi trebuit să intre în uz la sfârşitul anului trecut. Livrarea a fost amânată din lipsa banilor. Poliţia Română are un deficit de aproape 10.000 de autovehicule. Numai anul trecut au fost casate 177 de maşini.
În prezent, în dotarea Poliţiei Române sunt 9.435 de autospeciale şi, potrivit oficialilor IGPR, toate corespund normelor tehnice pentru circulaţia pe drumurile publice.
Mai citiţi şi:
Industria auto, pregătită să intre în priză
Ar mai fi nevoie de 9.751 de maşini, destinate atât intervenţiilor cât şi transportului, pentru ca necesarul de vehicule al tuturor departamentelor şi serviciilor din poliţie să fie acoperit.
Rapoartele arată că numai la nivelul direcţiilor rutiere ar mai trebui peste 1.000 de autospeciale. Din cauza stării tehnice necorespunzătoare au fost scoase din uz, numai anul trecut, 177 de maşini.
Poliţiştii spun că pentru menţinerea acestora în funcţiune, erau necesare investiţii care depăşeau 60% din valoare de nou a autovehiculelor.
Echipamente prea scumpe
Deşi s-au făcut eforturi pentru menţinerea în circulaţie a autospecialelor vechi, dotările acestora sunt însă departe de a fi la nivelul poliţiilor din alte state ale Uniunii Europene.
Achiziţionarea unor echipamente performante se face doar în funcţie de necesităţi, numai pentru o parte din departamentele poliţiei, din cauza costului foarte mare.
Specialiştii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române spun că, din cauza valorii mari a echipamentelor nici măcar nu se poate calcula un necesar de fonduri pentru reînnoirea parcului auto al poliţiei
naţionale.
Nu se ştie data exactă de livrare
Potrivit oficialilor Inspectoratului General al Poliţiei Române, o treime din cele 449 autospeciale Dacia Logan MCV 1,5 Dci