Vânzările Dacia au atins un nivel record de vânzări de la intrarea pe piaţa din Germania. Anul trecut, Dacia avândut 84.897 de unităţi, adică un plus de 231%. Succesul mărcii autohtone pe piaţa auto germană se datorează, în mare parte, iniţeirii programului “Rabla”. Prima de casare din Germania este de 2.500 de euro pentru un autovehicul, cel mai mare nivel din Europa.
Achim Schaible, preşedintele Renault Germania, a declarat că marca franceză deţine, în prezent, o cotă de piaţă de 3,8%, şi că se aşteaptă ca în 2010 această valoare să ajungă la 4,5%. În Germania, Dacia a înregistrat vânzări aproape trei ori mai mari, ajungând la un total de 85.000 de unităţi, echivalent cu o cotă de piaţă de 2,1%, faţă de nici 0,8% acum un an.
Achim Schaible, spune că rezultatul e foarte bun, dar admite că anul acesta lipsa programului “Rabla” se va simţi asupra vânzărilor. Pentru acest an, în Germania sunt prognozate 30.000 de automobile Dacia, iar pentru Renault 120.000. O scădere faţă de cele peste 140.000 de anul trecut. La cele 150.000 de autoturisme Renault estimate, Dacia se mai adaugă 15.000 de vehicule comerciale uşoare. După un an 2009 în care piaţa germană a urcat la un nivel record de 3,8 milioane maşini, datorită programului “Rabla”, industria auto germană aşteaptă un 2010 slab cu 2,8 milioane de înmatriculări în lipsa acestui program.
Dacia a avut un an record şi în Franţa, unde vănzările au crescut cu 40%, la peste 61.000 de maşini, echivalentul unei cote de 2,7% din piaţa totală. Şi în Italia, Dacia a avut vânzări record, înmatriculările mărcii fiind cu 150% mai mari, ajungând la un total de 20.800 de unităţi, adică 1% din piaţă.Şi Spania a fost o piaţă bună pentur Dacia anul trecut, vânzările fiind cu 25% mai mari, ajungând la peste 8.700 de unităţi.