Atraşi de câştigurile din vânzarea componentelor de cale ferată la fier vechi, zeci de moldoveni au atentat în 2009 la sigu-ranţa traficului feroviar.
Pentru un kilogram de cupru, centrele de colectare plătesc până la 8 lei. Din acest motiv, hoţii şi-au făcut de cap anul trecut pe căile ferate din Moldova. În judeţul Iaşi, răufăcătorii au acţionat cu precădere în localităţile Cristeşti, Podu Iloaiei şi zona Socola.
„În aceste zone au fost înregistrate şase furturi de cablu. Unele dintre ele sunt un pericol pentru siguranţa traficului feroviar. Sustragerea lor poate cauza defectarea macazului şi a semnalelor luminoase“, a declarat subinspectorul Iulian Antohi, purtător de cuvânt la Poliţia Transporturi Feroviare, Regionala Iaşi.Hoţii nu refuză nici componentele vagoanelor de marfă staţionate, fiind înregistrate 11 furturi de acest fel în localităţile Paşcani, Podu Iloaiei şi Hârlău.
Vagoane de marfă lăsate fără frâne
Unul dintre cazurile de furt care putea duce la producerea unei catastrofe feroviare s-a petrecut pe 20 februarie 2009, când poliţiştii din Paşcani au prins în flagrant un bărbat de 39 de ani în timp ce sustrăgea saboţii de la sistemul de frânare a vagoanelor de marfă aflate în staţia Vatra Paşcani.
Piraţii căilor ferate din regiunea de nord-est a ţării au pus în pericol şi trenurile care circulă prin Bacău, Oneşti, Roman şi Hârlău. Poliţiştii din judeţele Bacău şi Neamţ au cercetat 18 cazuri de furturi de cablu şi 16 furturi de componente de la vagoanele de călători şi marfă, staţionate.
A furat cu sacoşa componentele unui macaz
Pe 30 noiembrie 2009, poliţiştii de la T.F Roman au fost anunţaţi că un macaz din apropierea Gării nu mai funcţiona. Oamenii legii au constatat ulterior că lipseau două relee. În timp ce făceau cercetări, poliţiştii au observat un bărbat care, la vederea lor, a ru