Anotimpul rece umple cluburile orădene de petrecăreţi care scapă de grijile săptămânii printr-o ieşire cu gaşca în oraş. Spre surprinderea patronilor, clienții fideli ai cluburilor nu sunt adolescenții.
Spre surprinderea administratorilor de localuri orădene, cei care iau cu asalt barurile la final de săptămână au depăşit demult vremea adolescenţei. Patronii spun că media de vârstă a petrecăreţilor este între 20 şi 40 de ani, iar clienţii barurilor nu pleacă acasă înainte de cinci dimineaţa.
Distracţie la preţ redus
Orădenii aleg baruri cu preţuri medii, în care pot dansa pe muzică retro, rock, sau pe selecţii din cele mai noi hituri. „În pub mă destind. Dansez şi scap de monotonie”, spune Raluca Achim. Orădeanca are 27 de ani şi alege Chanson sau Podz pentru chefuri. „În cuplu, cheltuim cam o sută de lei pe noapte, pentru bere şi coktailuri”, adaugă ea.
Acelaşi buget îl consumă şi Cătălin Pop. Orădeanul de 31 de ani alege Podz pentru începutul serii şi Lord’s sau Chanson pentru cheful de după miezul nopţii. „Îmi place să ies cu prietenii la bere. Singur cheltui în jur de 50 de lei. În cuplu, ajung aproape dublu”, spune Călin. Mai scumpe sunt tăriile, dar pe vremuri de criză, berea e regină. „Se consumă multă bere şi apoi tărie şi cocktailuri”, confirmă patronul Chanson, Răzvan Moş. „Pe clienţi îi îmbiem cu muzică retro, combinată cu rock şi country”, mai spune Moş. Aceeaşi reţetă o aplică şi Tavi Pătcăşan, administratorul Podz. „Clienţii vin la noi pentru muzica oldies şi blues”, spune Pătcăşan. „Cât despre consumaţie, berea şi vinul sunt vedete în acest început de an”, a mai precizat Pătcăşan.