China a depăşit anul trecut Statele Unite în materie de vânzări de automobile şi a devenit cea mai mare piaţă auto din lume, datorită măsurilor de susţinere a industriei de profil aplicate de guvern, iar companiile sunt pregătite pentru noi creşteri în acest an, transmite Reuters. Vânzările de autovehicule au atins 13,6 milioane de unităţi în 2009 în China, potrivit datelor anunţate luni de Asociaţia Chineză a Producătorilor de Automobile, cu mult peste nivelul de 10,4 m
China a depăşit anul trecut Statele Unite în materie de vânzări de automobile şi a devenit cea mai mare piaţă auto din lume, datorită măsurilor de susţinere a industriei de profil aplicate de guvern, iar companiile sunt pregătite pentru noi creşteri în acest an, transmite Reuters.
Vânzările de autovehicule au atins 13,6 milioane de unităţi în 2009 în China, potrivit datelor anunţate luni de Asociaţia Chineză a Producătorilor de Automobile, cu mult peste nivelul de 10,4 milioane de maşini vândute în Statele Unite, unde piaţa auto a atins minimul ultimilor 27 de ani.
Deşi statistica din China include şi autocamioanele grele, în timp ce cea din SUA cuprinde doar autoturismele pentru pasageri şi vehiculele comerciale uşoare, piaţa chineză rămâne deasupra celei americane cu peste două milioane de unităţi chiar şi după eliminarea camioanelor.
"Vânzările au fost extrem de ridicate anul trecut în majoritatea sezoanelor, cu schimbări minore de la o perioadă la alta. Mulţi clienţi trebuie să aştepte săptămâni, uneori chiar luni de zile pentru a cumpăra o maşină", arată un analist chinez.
Spre exemplu, vânzările de maşini pentru pasagerio au crescut cu 52,9%, la 10,3 milioane de unităţi în 2009. În decembrie, numărul de autoturisme comercializate a urcat cu 88,7% faţă de perioada similară a anului anterior, la 1,1 milioane de unităţi.
Pentru 2010, companiile se aşteaptă ca p