Dacă în urmă cu ceva timp, cele două companii ajunseseră la negocieri avansate, în privinţa fuziunii, în prezent, oficalii Continental şi Schaeffler s-au răzgândit. Datoriile uriaşe, aproape 9,5 miliarde de euro, ia convins pe cei de la Continental să emită o emisiune de acţiuni, de pe urma căreia să obţină cel puţin un miliard de euro.
Producătorul german de piese auto Continental şi principalul acţionar al acestuia, Schaeffler, ambii prezenţi şi în România, au renunţat la ideea fuziunii în viitorul apropiat, potrivit publicaţiei Handelsblatt. Această informaţie reiese dintr-un document destinat investitorilor şi care obligă din punct de vedere juridic.
“Nicio fuziune nu este prevăzută pentru următoarele 12 luni”, notează Handelsblatt. Cele două grupuri vor, însă, să colaboreze în proiecte concrete, în domeniul sistemelor şi componentelor pentru motoare şi cutii de viteză.
Datorii uriaşe
Continental a anunţat săptămâna trecută că vrea să strângă puţin peste un miliard de euro printr-o emisiune de acţiuni pentru plata datoriilor, în valoare de aproape 9,5 miliarde de euro.
Şi Schaeffler se confruntă cu datorii uriaşe, după oferta ostilă de preluare a producătorului de piese auto, lansată în 2008, în urma căreia a obţinut un pachet de acţiuni cu mult mai mare decât îşi putea permite să cumpere.
În România, Continental deţine opt unităţi de producţie şi trei centre de cercetare-dezvoltare în localităţile Timişoara, Sibiu, Carei, Arad şi Iaşi, un joint-venture la Slatina şi un centru de distribuţie de anvelope pentru Europa de Est în localitatea Sacalaz. Schaeffler este prezent pe plan local prin Schaeffler România, unitate de producţie de rulmenţi şi sisteme hidraulice situată în judeţul Braşov.