Magazinele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii pot scăpa de stocuri la mijlocul lunii, când se anunţă reduceri consistente de preţuri. În aşteptarea soldărilor, comercianţii au dat startul promoţiilor de început de an
Perioada reducerilor la români ar putea ajunge la peste jumătate de an de când criza a început să taie puternic din încasările retailerilor. De teamă să nu rămână cu marfa nevândută, magazinele de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii şi bijuterii au redus consistent produsele, cu până la 70%, încă de la începutul anului. Majoritatea acestor ieftiniri promoţionale se termină pe 15 ianuarie, când se dă startul oficial la vânzările de soldare pentru produsele din colecţia de toamnă-iarnă. Nu toţi cumpărătorii au aşteptat însă jumătatea lunii, mai ales că preţuri mai mici au afişat cam toate firmele din malluri şi galerii comerciale. Mango, Pimkie, Catwalk, Vero Moda, Koton, Promod, Esprit sau Max Mara sunt o parte dintre cei care au ieftinit produsele cu 50-70%.
Deocamdată, bijuteriile nu au intrat la categoria promoţiilor - cu excepţia perioadei de sărbători - dar sunt magazine care vor ieftini cu 30% cerceii, colierele şi brăţările odată cu mijlocul acestei luni. "Intră la soldare o parte din bijuteriile din pietre semipreţioase din colecţia de toamnă-iarnă, din onix, agat şi ochi de tigru, în diverse culori mai închise", a declarat pentru Gândul Ioana Condurăţeanu, directorul magazinului de bijuterii Sheba.
Şi luxul se ieftineşte
Nu numai brandurile de masă fac reduceri, ci şi cele de lux, şi acum, dar şi după 15 ianuarie, mai ales că luna decembrie nu le-a adus profituri prea mari. "Acum, retailerii de lux sunt mai speriaţi faţă de acum două luni, pentru că de sărbători vânzările le-au crescut cu doar 5%, sub nivelul de pe pieţele cu tradiţie, unde au avut plusuri chiar şi de 15%", a declarat pentru Gândul Olive