Automobile Dacia a comercializat aproape 85.000 de autotovehicule pe piata germana in 2009, in crestere cu peste 230% in comparatie cu anul precedent, potrivit statisticilor Renault AG citate de saptamanalul german Die Welt.
Dintre acestea, aproximativ 48.000 de masini s-au vandut prin programul de casare.
In cadrul programului "Rabla", Renault AG a promovat modelul Dacia Sandero ca "masina de 5.000 de euro", in conditiile in care prima de casare de 2.500 de euro micsora pretul de pornire al masinii la 5.000 de euro.
Cota de piata atinsa pe piata germana de Dacia in 2009 a urcat la 2,1% fata de 0,8% in 2008. Constructorul de la Mioveni a ajuns astfel la o cota de piata similara cu a unor marci precum Honda, Nissan, Seat sau Volvo.
Germania a urcat in 2009 pe primul loc in topul pietelor pentru Dacia, cu un volum de aproape doua ori mai mare decat cel din Romania.
In Germania, Dacia a vandut 30.600 de masini Sandero, potrivit statisticilor Biroului Federal al Economiei si Exporturilor din Germania. Spre comparatie, la nivelul anului trecut, in Germania Dacia a vandut in total aproape 85.000 de masini. In topul celor mai bine vandute marci din cadrul programului de casare german, Dacia s-a clasat pe pozitia a sasea, depasind marci precum Renault (39.172 de unitati), Peugeot (43.381 de unitati).
Anul acesta, cu toate ca Dacia va lansa in Europa noul Duster, primul SUV din istoria marcii locale, seful Renault Germania se asteapta la o scadere de peste 60% a vanzarilor Dacia, in conditiile in care nu va mai fi ajutorul reprezentat de programul de casare.
"In 2010 estimam o reducere a vanzarilor la aproximativ 165.000 de unitati, atat Renault, cat si Dacia. Dintre acestea 15.000 de masini vor fi vehicule comerciale, 130.000 autoturisme Renault si 30.000 Dacia", a declarat Achim Schaible, CEO al Renault AG pentru Die Welt. @N_P