În târgurile de la Cumpărătura şi din Rădăuţi, comercianţii au marfă pe alese, iar preţul este întotdeauna negociabil.
Numărul dealerilor care aduc maşini la mâna a doua din Italia, Austria şi Germania a crescut simţitor în ultimele luni. Cele mai vânate locuri pentru a-şi expune marfa sunt târgurile de maşini de la Cumpărătura şi Rădăuţi.
Aici, fiecare comerciant are cel puţin trei maşini scoase la vânzare. De regulă, autoturismele au numere roşii şi sunt vândute la preţuri mai mici.
3.000 de euro câştigul într-o săptămână
„Mă ocup de afacere alături de cumnatul meu, pentru că am o soră căsătorită în Austria. Acolo, maşinile sunt foarte ieftine. Iau una cu 300-500 de euro şi o vând în ţară şi cu 1.300 de euro. Acum am patru maşini şi vreau să le vând mai repede pentru că trebuie să aduc alt transport“, a declarat Constantin Creţu, dealer de maşini second-hand.
Pentru ca afacerea să meargă strună, suceveanul practică preţuri sub cele de pe piaţă şi spune că negociază întotdeauna suma cu clienţii. De exemplu, pentru un autoturism Volkswagen câştigul lui este de aproximativ 1.000 de euro, iar pentru un Fiat îi rămân în buzunar 600 de euro. Vânzătorul susţine că, în medie, îi ies pe săptămână 3.000 de euro.
Chiar dacă taxa de înmatriculare este destul de mare, şoferii spun că, în cazul maşinilor fără airbag, centralizare şi ABS, costul înmatriculării scade foarte mult.
Astfel, dacă la un Volkswagen Golf III un sucevean ar trebui să scoată din buzunar pentru înmatriculare 800 de euro, în cazul maşinilor fără „pretenţii“ costurile scad până la 400 de euro. Dealerii spun că acesta este şi motivul pentru care aduc la vânzare maşini „fără pretenţii“, astfel încât clienţii să dea cât mai puţin la înmatriculare.
Unele maşini trebuie reparate
„Au mai fost clienţi care mi-au spus că le-am dat m