Principala strategie implementata de firmele de constructii pentru majorarea vanzarilor pe timp de criza a fost cresterea flexibilitatii in relatia cu clientii, arata un studiu calitativ realizat de IBC Focus, o companie de monitorizare a pietei locale a constructiilor.
Astfel, daca 54% din constructori au devenit mai flexibili cu clientii, 34% din respondenti s-au orientat catre alte piete, 33% au scazut preturile, 24% si-au diversificat portofoliul de produse, iar 20% si-au pregatit/motivat suplimentar oamenii de vanzari.
Cele mai importante probleme cu care se confrunta firmele de constructii sunt scaderea cererii, recuperarea banilor din piata, precum si lipsa lichiditatilor.
In ceea ce priveste partile bune ale crizei, constructorii sunt de parere ca piata a devenit mai matura decat inainte.
Analiza citata evidentiaza si ca 42% din respondenti iau in calcul posibilitatea de a investi in lansarea de noi produse sau servicii in urmatoarele 12 luni, in vreme 20% dau ca sigure investitiile in noi produse, pentru ca 17% din cei intervievati considera “foarte probabila” lansarea de noi produse.
Un alt aspect pozitiv al crizei este preocuparea constructorilor fata forta de munca din vanzari.
Astfel, 40% dintre respondenti au crescut nivelul de pregatire profesionala pentru angajatii din vanzari, astfel incat salariatii respectivi sa faca fata noilor conditii.
De asemenea, 34% din constructori au decis sa-i concedieze pe angajatii care nu si-au indeplinit un target minim de vanzari, in vreme ce 20% au decis sa mareasca bonusurile si comisioanele pentru a-si motiva angajatii.
In ciuda masurile anticriza adoptate de constructori, firmele de constructii au in continuare probleme.
“Pericolul inca planeaza asupra multor firme din domeniu care gestioneaza starea de criza prin asteptare sau inactiune. In 2009, cifrele au fost drama