Realizat ca parte in procesul de descentralizare si anuntat pentru punere in functiune la 1 ianuarie 2010, proiectul de lege privind infiintarea Politiei Locale, structura care va ingloba actuala Politie Comunitara, mai are de asteptat putin. Adoptat de Senat, in octombrie 2009, proiectul se afla in dezbatere la comisiile permanente ale Camerei Deputatilor si e doar o chestiune de timp pana cand noua structura va fi functionala, afirma reprezentantii Politiei Comunitare Timisoara. Potrivit acestora insa, Politia Locala va functiona pentru inceput cu aproape jumatate din personalul prevazut in organigrama. Pe ultima suta de metri
Proiectul Politiei Locale, structura care va inlocui actuala Politie Comunitara - cu atributii pe linia sigurantei rutiere, a inspectiei in constructii, a urbanismului, comertului si mentinerii ordinii publice -incearca sa fie pus in practica de mai bine de cinci ani de catre Guvern. Dupa ce a fost adoptat de Senat, in 27 octombrie 2009, in 2 noiembrie proiectul a fost trimis pentru raport la Comisiile permanente ale Camerei Deputatilor, fiind avizat de Comisia juridica, de disciplina si imunitati si de Comisia pentru munca si protectie sociala, in 24 noiembrie.
"Proiectul a primit deja doua avize si a ramas spre dezbatere in Comisia pentru aparare de la Camera Deputatilor. Speram ca de acum lucrurile sa mearga mai repede", spune directorul executiv al Politiei Comunitare Timisoara, Doru Spataru, care a facut parte din grupul de experti care au lucrat la redactarea actualei forme a Legii Politiei Locale. Potrivit acestuia, chiar daca nu s-a reusit punerea in functiune a noii structuri incepand cu 1 ianuarie 2010, cum era prevazut initial, proiectul va lua totusi startul in decursul acestui an. "Proiectul se va realiza cu costurile Consiliului Local, dar nu stim inca despre ce sume vorbim, cat vor costa uniformele sau logistica nec