Piata de bricolaj (do-it-yourself) din Romania a scazut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro in 2008, potrivit estimarilor retailerului de bricolaj Praktiker. Cota companiei germane pe piata romaneasca de profil a urcat de la 11% in 2007 la 13,6% la finele anului trecut, potrivit datelor proprii. Praktiker este lider in Romania in privinta cotei de piata, conform datelor proprii, fiind urmat de Dedeman, cu 11,8%, Bricostore, cu 8,7%, bauMax, cu 7,9% si Ambient, cu 5,5%. Pe urmatoarele locuri se afla Hornbach cu 3,6%, Obi, cu 2,9% si Mr Bricolage cu 0,8%. Praktiker detine 26 de magazine in Romania, cele mai multe din cele operate la nivel international, ultimul fiind deschis in luna mai 2009, la Focsani. Vanzarile nete ale Praktiker au scazut in 2009 cu 6,2%, la 3,7 miliarde de euro, in conformitate cu asteptarile conducerii, ca urmare a declinului cererii pe aproape toate pietele grupului, in special in Europa de Est.
Piata de bricolaj (do-it-yourself) din Romania a scazut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro in 2008, potrivit estimarilor retailerului de bricolaj Praktiker. Cota companiei germane pe piata romaneasca de profil a urcat de la 11% in 2007 la 13,6% la finele anului trecut, potrivit datelor proprii. Praktiker este lider in Romania in privinta cotei de piata, conform datelor proprii, fiind urmat de Dedeman, cu 11,8%, Bricostore, cu 8,7%, bauMax, cu 7,9% si Ambient, cu 5,5%. Pe urmatoarele locuri se afla Hornbach cu 3,6%, Obi, cu 2,9% si Mr Bricolage cu 0,8%. Praktiker detine 26 de magazine in Romania, cele mai multe din cele operate la nivel international, ultimul fiind deschis in luna mai 2009, la Focsani. Vanzarile nete ale Praktiker au scazut in 2009 cu 6,2%, la 3,7 miliarde de euro, in conformitate cu asteptarile conducerii, ca urmare a declinului cererii pe aproape to