Întreţinerea infrastructurii feroviare, aflată în administrarea CFR SA, va fi finanţată şi de la bugetul de stat, nu doar din veniturile proprii ale companiei, atrase prin colectarea taxei de utilizarea a infrastructurii (TUI)."Pentru asigurarea unei concurenţe viabile între sistemul de transport feroviar şi cel rutier, este necesar a menţine la acelaşi nivel tarifele de utilizare a infrastructurii percepute de la operatorii de transport feroviar, iar diferenţa faţă de cel real s�
Întreţinerea infrastructurii feroviare, aflată în administrarea CFR SA, va fi finanţată şi de la bugetul de stat, nu doar din veniturile proprii ale companiei, atrase prin colectarea taxei de utilizarea a infrastructurii (TUI).
"Pentru asigurarea unei concurenţe viabile între sistemul de transport feroviar şi cel rutier, este necesar a menţine la acelaşi nivel tarifele de utilizare a infrastructurii percepute de la operatorii de transport feroviar, iar diferenţa faţă de cel real să fie susţinută de la bugetul de stat ca subvenţie socială feroviară", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de lege elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Totul depinde de Parlament
Astfel, dacă Parlamentul va adopta legea, CFR SA va primi de la bugetul de stat diferenţa dintre veniturile încasate din aplicarea TUI şi costurile de administrare, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii.
Prin urmare, CFR SA ar urma să primească în acest an 1,06 miliarde de lei, în 2011 încă 1,13 miliarde de lei, în 2012 circa 1,21 miliarde de lei, în 2013 aproximativ 1,3 miliarde de lei), iar în 2014 1,39 miliarde de lei.
În caz contrar, CFR SA va introduce noi restricţii de viteză şi vor apărea noi puncte periculoase, ceea ce va conduce la creşterea timpilor de mers şi întârzieri.
"Un alt argument foarte important în