Locatarii tot mai multor ansambluri rezidenţiale finalizate sau în curs de finalizare sunt nemulţumiţi de calitatea apartamentelor. Deficienţe de execuţie, termene depăşite cu anii sau lipsă de comunicare din partea dezvoltatorilor. Sunt doar câteva probleme ale cumpărătorilor de locuinţe noi.
Să te muţi dintr-un bloc vechi într-unul nou, aflat într-un ansamblu rezidenţial, nu înseamnă neapărat că standardul de viaţă şi confortul vor creşte pe măsura aşteptărilor iniţiale.
Există destule cazuri în care persoanele care au achiziţionat locuinţe în mult lăudatele şi promovatele cartiere rezidenţiale bucureştene şi-au manifestat, ulterior mutării în ele, nemulţumirea în legătură cu diverse probleme apărute. Să luăm, spre exemplu, cazul Confort City, un megacartier cu 1.680 de apartamente, situat în zona Vitan.
Îngrădirea accesului către proprietate
O problemă a locatarilor de aici este reprezentată de bariera de acces din bulevardul principal în zona parcărilor rezidenţilor. Unii dintre locatari contestă dreptul celor de la Domus Still de a amenaja astfel de bariere, motivînd că respectiva companie nu este proprietara terenului aferent parcărilor, lucru care nu-i permite să îngrădească accesul către şi dinspre acestea.
Majoritatea celor nemulţumiţi este reprezentată de locatarii care nu au achiziţionat locuri de parcare de la dezvoltator sau de către cei care deţin două autoturisme, dar au în proprietate un singur loc de parcare.
„Chiar dacă nu am un loc de parcare cumpărat, mă pot înţelege cu vecinii care au, astfel încât să pot parca uneori în incinta complexului", spune Alexandru D., proprietar al unei locuinţe din cadrul Confort City. Mai mult, adaugă locatarul, cei mai dezavantajaţi sunt vizitatorii sau rudele care, dacă depăşesc 40 de minute de staţionare, „vor trebui să plătească o taxă care, evident, intră în buzunarul companie