Beijingul a detronat Germania, devenind principalul exportator mondial, şi se pregăteşte să ajungă a doua economie a lumii. China a vândut bunuri în valoare de peste 130 de miliarde de dolari în decembrie 2009, depăşind pentru prima dată Germania, cel mai mare exportator mondial din 2003.
Performanţa Chinei se datorează creşterii înregistrate în luna decembrie, când exporturile s-au majorat cu 17,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, ajungând la 130,7 miliarde de dolari, după 13 luni de descreştere.
Creşterea a fost una surprinzătoare, depăşind previziunile oficiale care dădeau o cifră de doar 4%. Al doilea succes repurtat în 2009 îl reprezintă depăşirea Statelor Unite la capitolul vânzărilor de automobile.
Ca urmare a măsurilor de susţinere a industriei de profil, China a devenit cea mai mare piaţă auto din lume, iar companiile se aşteaptă la noi creşteri în 2010.
Potrivit Asociaţiei Chineze a Producătorilor de Automobile, pe piaţa din China au fost vândute 13,6 milioane de unităţi anul trecut, faţă de 10,4 milioane de maşini comercializate în SUA, unde piaţa auto a atins minimul ultimilor 27 de ani.
În timp ce unii experţi sunt de părere că un procent important din această creştere este efectul unor cereri specifice sezonului sărbătorilor, fiind prin urmare „doar un capriciu", alţii susţin că în 2010 vom asista la un trend ascendent privind cererea de bunuri produse în China.
„Este doar un pas spre atingerea unor performanţe economice în concordanţă cu numărul populaţiei", a explicat Arthur Kroeber, directorul Dragonomics, un centru de cercetare economică din Beijing, citat de „The Washington Post".
Populaţia Germaniei este circa 81,8 milioane, în timp ce a Chinei este de aproximativ 1,3 miliarde. „Următoarea veste importantă va fi depăşirea Japoniei pentru a deveni a doua economie a lumii"