Google, Yahoo si Facebook ar putea plati o taxa noua in Franta din veniturile obtinute prin publicitatea online, arata o propunere guvarnamentala franceza.
Banii obtinuti din aceasta taxa ar putea fi folositi pentru subventionarea publicatiilor, filmelor si muzicienilor care incearca sa supravietuiasca in era digitala.
Criticii sustin ca taxa ar fi greu de implementat, iar Google sustine ca un astfel de impozit ar ingreuna procesul inovativ, conform BBC. Conform estimarilor, taxa ar putea strange pana la 30 milioane euro anual.
Propunerea facuta de guvernul francez a fost sustinuta si de presedintele tarii, Nicolas Sarkozy, care a adaugat, totodata, ca Google ar trebui sa fie supus si unei investigatii pentru pozitie dominanta.
“Potentiala pozitie dominanta a Google in piata de publicitate online ar trebui investigata pentru practici ilegale”, a spus Sarkozy, citat de Los Angeles Times.
De cealalta parte, Olivier Esper, manager pentru Google in Franta, explica faptul ca cel mai bun lucru care trebuie facut pentru a sustine continutul creativ este acela de a se gasi noi modele de business care sa ajute consumatorii sa descopere continut excelent si sa recompenseze, astfel, artistii si publisherii pentru munca lor.
“Haideti sa incetam sa blamam Internetul si sa ne uitam si la beneficiile pe care le aduce. Nici portalurile online sau furnizorii de Internet nu fura de la artisti. Din contra, ei incearca sa lanseze noi modele economice care sa ajute ambele parti – artisti si consumatori”, a spus si Christine Balague, co-presedinte al companiei frantuzesti de media digitala Renaissance Numerique, citata de latimes.com.
Raportul producatorului muzical Patrick Zelnik a venit la scurt timp dupa ce a intrat in vigoare o reforma guvernamentala care pedepseste utilizatorii de Internet care descarca ilegal continut online.