Unele produse, mai ales din gama celor de lux, s-au tranzacţionat şi la un preţ redus cu 70%. Promoţiile, bonusurile sau vânzarea „la pachet” au fost strategiile prin care comercianţii de asemenea obiecte au reuşit să-şi lichideze stocurile din 2009.
O dată cu apropierea sfârşitului de an, stocurile de marfă trebuie vândute pentru a face loc noilor colecţii.
Cea mai bună metodă pentru a face asta a fost, în cazul obiectelor sanitare, reducerea masivă de preţ, indiferent de clasa din care face parte produsul. De altfel, asta a fost şi strategia marilor vânzători de profil la finalul lui 2009. Promoţia „la pachet" a fost strategia cea mai abordată pentru lichidările de stoc din colecţiile anului 2009.
„Nu am avut promoţii la anumite produse sau individual pe fiecare produs. Am adoptat strategia de a vinde un serviciu complet. Spre exemplu, noi am vândut o baie completă la 1.000 de euro, cu TVA, de la un preţ iniţial de peste 1.600 de euro", declară Lucian Azoiţei, director general al companiei de profil, Pazo Group.
O astfel de baie completă conţine cadă, wc cu rezervor, lavoar cu semicoloană, baterie de cadă cu duşul aferent, baterie de lavoar şi plăcile ceramice, respectiv gresia pentru pardoseală şi faianţa pentru pereţi. „Vânzările de acest tip au avut şi succes. Orice reducere de preţ este atractivă de fapt", explică Azoiţei.
2009, startul marilor promoţii
Acesta este şi cazul companiei Romstal, unde, în cadrul promoţiilor la obiectele sanitare, discounturile au fost de peste 30%. Reducerile „la pachet" au avut şi aici mare succes.
Astfel, anul trecut a fost primul în care compania a creat două oferte cu preţuri speciale la achiziţionarea unei băi complete compuse din set de obiecte sanitare, respectiv lavoar cu picior şi vas wc, rezervor şi capac, cadă de 170 de centimetri, bateriile aferente pentru cadă şi lavoar şi acces