O afacere altădată bănoasă, taximetria a devenit în ultimele luni una dintre cele mai neprofitabile meserii. Sunt zile în care maşinile nu au nicio cursă, ceea ce face ca profitul la sfârşitul zilei să fie zero.
Taximetriştii se plâng că au din ce în ce mai puţini clienţi, şi aceştia parcă mai pretenţioşi ca altă dată. „Am ajuns ca în 3 - 4 ore să fac două curse, câteodată scurte, că mai mult consum benzină decât scoate din buzunar clientul ca să achite traseul. Şi asigurările am văzut că au crescut şi poate că am fi mărit noi tarifele, dar ne e teamă să nu pierdem şi clienţii pe care îi mai avem", ne-a declarat Ionel, un taximetrist de 30 de ani. În aceste condiţii, şoferii nu se elg cu mare lucru.
„Luna trecută mi-au rămas în mână vreo 400 de lei după ce am plătit tot ce e nevoie la maşină, dar nu mi-a ajuns şi pentru impozit că din banii ăştia mi-am întreţinut şi familia", ne-a mai zis Ionel.
Concurenţa mare
Criza economică îşi pune tot mai mult accentul pe buzunarul buzoienilor, dar şi pe profitul taximetriştilor. Crizei i se alătură şi concurenţa.
Tot mai multe firme de taximetrie s-au deschis în ultimii ani, la care s-au adăugat şi persoanele fizice autorizate, astfel încât în prezent în municipiul Buzău există 400 de taximetrişti autorizaţi.
Pentru o cursă în oraş, buzoienii trebuie să scoată din buzunar 1,5 lei pentru un kilometru, ceea ce pentru buzunarele unora este o sumă destul de mare. „Eu prefer să dau 1,5 lei pe un bilet de maxi-taxi, deci o cursă întreagă, sau un leu la autobuz. Chiar dacă nu mă lasă în faţa casei, este mai ieftin", ne-a spus Viorica Niţă, o buzoiancă în vârstă de 31 de ani.