Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) reclamă tratamentul „discriminatoriu” la care sunt supuşi şoferii pe teritoriul Ungariei, care „se finanţează pe spatele transportatorilor rutieri din România, prin amenzile fără acoperire legală”.Controale fictive şi sancţiuni abuzive„Sub pretextul unor controale de rutină privind siguranţa traficului rutier, autorităţile ungare sancţionează abuziv, cu precădere transportatorii r
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) reclamă tratamentul „discriminatoriu” la care sunt supuşi şoferii pe teritoriul Ungariei, care „se finanţează pe spatele transportatorilor rutieri din România, prin amenzile fără acoperire legală”.
Controale fictive şi sancţiuni abuzive
„Sub pretextul unor controale de rutină privind siguranţa traficului rutier, autorităţile ungare sancţionează abuziv, cu precădere transportatorii români (...) Se poate spune chiar că statul ungar se finanţează pe spatele transportatorilor rutieri din România, prin amenzile fără acoperire legală - de 2-4 ori mai mari, sau amenzi ilegale pentru motive imaginare, colectate pe loc (camioanele sunt blocate până la plata amenzilor)”, se arată într-un comunicat al UNTRR.
Potrivit, UNTRR autorităţile ungare sugerează celor care se consideră nedreptăţiţi să conteste în instanţă amenzile respective care, în majoritatea cazurilor, sunt cuprinse între 800 şi 2.000 euro.
Transportatorii de marfă, prinşi la colţ
Astfel, asociaţia solicită autorităţilor ungare revizuirea tratamentului "discriminatoriu" şi autorităţilor române o mai mare implicare în soluţionarea acestei probleme.
„Având în vedere că 95% din operaţiunile de transport internaţional ale transportatorilor români sunt intracomunitare, iar dintre acestea 90% se realizează cu statele membre din vestu