Automobilul a fost prezentat, aseară, la Salonul Auto de la Detroit. Versiunea dedicată pieţei europene va apărea în martie, la evenimentul similar găzduit de Geneva.
1 /. Acesta sunt primele imagini oficiale care prezintă autoturismul hibrid Honda CR-Z. Apariţia lor a coincis cu debutul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Detroit, eveniment la care coupe-ul nipon este arătat în premieră publicului.
O versiune dedicată pieţei europene a modelul propulsat de un motor pe benzină şi unul electric – care nu se va deosebi semnificativ de aceasta – urmează a fi etalată, în primăvară, la Salonul Auto de la Geneva.
Potrivit Honda, CR-Z combină avantajele asigurate de propulsia alternativă cu acelea oferite de şasiul special setat pentru placerea de a conduce, confirmând, astfel, informaţiile iniţiale, potrivit cărora noul model va fi primul hibrid cu tentă sportivă.
Concurent cu VW Scirocco
CR-Z este un coupe compact, în genul cunoscutului VW Scirocco, cu un sistem flexibil de 2+2 locuri (care dau posibilitatea transportării unor adulţi nu foarte înalţi pe distanţe scurte sau a unor copii în călătorii mai lungi).
Noul model a fost dezvoltat pe o versiune redusă a platformei tehnice utilizate de Insight, primul hibrid Honda. Coupe-ul (4,10 metri lungime) este mai scurt cu aproape 30 de centimetri ca modelul hatchback şi are un ampatament cu 11,5 centimetri mai mic. Ca urmare, CR-Z cântăreşte cu 44 de kilograme mai puţin (1.235 kg).
Pentru acest model, Honda a modificat setările suspensiei, criticate în cazul Insight.
Putere moderată, consum rezonabil
Sistemul de propulsie paralel hibrid IMA (Integrated Motor Assist) este alcătuit dintr-un motor în patru cilindri pe benzină de 1.5 litri, care dezvoltă 110 cai-putere, şi o unitate electrică (14 CP). Cuplul maxim, de 174