Richard Schechner şi George Wolfe au pus în scenă „Mutter Courage“, de Bertolt Brecht .
De ieri: Richard Schechner
Eseist, regizor şi profesor la Departamentul de Performance Studies din cadrul Tisch School of the Arts, din New York, Richard Schechner este cel care a revoluţionat teatrul american în a doua jumătate a secolului al XX-lea şi de numele lui se leagă conceptul de performance.
Schechner a pledat pentru o nouă paradigmă teatrală (una pliată pe o abordare antropologică) şi a marcat teatrul american al anilor ‘60-‘70 prin montările unor tragedii antice şi ale unor texte ca „Faust", „Hamlet" sau „Trei Surori". „De ce grecii antici? Pentru că în tragediile greceşti, inconştientul e atât de conştient.
E ca şi cum ţi-ai pune în scenă visele, dar nu într-un mod suprarealist. Dorinţă ascunsă, răzbunare, sexualitate şi violenţă în familie... Dorinţele secrete ale subconştientului şi inconştientului sunt expuse în public. Toate măştile cad", spunea Richard Schechner într-un dialog cu Saviana Stănescu.
De azi: George Wolfe
Câştigător a două premii Tony, dramaturgul, producătorul şi regizorul George Wolfe este unul dintre cei mai activi oameni de teatru americani. Ca director al Jospeh Papp Public Theater, George Wolfe a încercat să faciliteze accesul la spectacole unui public mai larg, militând astfel pentru un teatru al diversităţii, deschis tuturor categoriilor sociale.
Pentru Wolfe, teatrul este o armă politică şi socială, iar scena este înainte de toate un spaţiu de propagandă şi de susţinere a drepturilor minorităţilor rasiale, etnice şi sexuale. Unul dintre spectacolele de referinţă în acest sens este „Angels in America", de Tony Kushner, spectacol realizat de Wolfe în 1993, pe Broadway.
După ce în 1990 a montat piesa lui Brecht, „Cercul de cretă caucazian", în 2006 a pus în scenă „Mutter Courage", la Delacorte Thea