Jumătate din DN 24 şi DN 28, care străbat Iaşiul dintr-o parte în alta, sunt pline de gropi la tot pasul. Edilii spun că nu au bani de asfaltare. În unele zone nu se pot face lucrări până la finalizarea reparaţiilor la şinele de tramvai.
În zonele reabilitate de pe drumurile naţionale, precum Canta şi Podul de Piatră până la Bazar, şoferii sunt nevoiţi să circule doar printre cratere.
Partea de carosabil care nu a fost încă refăcută arată mai rău ca după bombardament, mai ales după topirea zăpezilor din această iarnă. Şoferii care îşi rup maşinile în aceste gropi susţin că drumurile au fost reabilitate de mântuială. „Nu am mai văzut niciun muncitor pe DN 28 de când s-au terminat alegerile“, a spus Gheorghe Popa, conducător auto.
Aşteaptă bani pentru lucrări de asfaltare
Şefii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) susţin că se vor apuca să peticească cele două drumuri naţionale care trec prin municipiu din fondurile Ministerului Transporturilor.
„Vom face lucrări de întreţinere când vremea ne va permite. Am cerut de la bugetul central pentru anul acesta 23 de milioane de lei. Aşteptăm să vedem cât va fi aprobat“, a precizat Viorel Scutaru, şeful DRDP Iaşi.
În limita fondurilor vor fi refăcute porţiunile dintre Gara Mare şi Podul de Piatră, pasajul Socola şi sectorul de la ieşirea din Iaşi spre Tomeşti. „Pe celelalte tronsoane nu se poate asfalta până când nu vor fi terminate lucrările la şina de tramvai. Şi în zona Gară-Podu de Piatră va trebui să aşteptăm ca ApaVital să refacă reţeaua de utilităţi“, a explicat Scutaru.
Tronsoanele de la Podul de Piatră până la Ţesătura şi porţiunea spre Tomeşti pe care este montată şina de tramvai vor fi doar peticite.
Nelu Gheorghiţă, şofer: Banii pentru lucrări s-au dus pentru alegerile prezidenţiale. Se circulă greu şi ne rupem maşinil