Blocajul de la Registrul Comerţului Bucureşti ar urma să se rezolve în următoarele 60 de zile, după ce atribuţiile judecătorilor vor fi preluate de viitorii registratori comerciali. La sfârşitul anului trecut, o companie din Capitală şi-a înlocuit din funcţie administratorul. Potrivit legii, pentru ca schimbarea să aibă cu adevărat efect trebuie să fie anunţată la Registrul Comerţului. „Am aici tot ce trebuie: cererea, hotărârea AGA, declaraţia pe proprie răspunde
Blocajul de la Registrul Comerţului Bucureşti ar urma să se rezolve în următoarele 60 de zile, după ce atribuţiile judecătorilor vor fi preluate de viitorii registratori comerciali.
La sfârşitul anului trecut, o companie din Capitală şi-a înlocuit din funcţie administratorul. Potrivit legii, pentru ca schimbarea să aibă cu adevărat efect trebuie să fie anunţată la Registrul Comerţului. „Am aici tot ce trebuie: cererea, hotărârea AGA, declaraţia pe proprie răspundere, copia după cartea de identitate, cazierul fiscal, dovada plăţii taxelor“, îi explică juristul firmei funcţionarei de la ghişeu. „Da, totul este în regulă“, răspunde aceasta după ce verifică, timp de câteva minute, dosarul.
Totul pare prea frumos ca să fie adevărat: nu a stat la coadă, nu mai trebuie să umble după cine ştie ce aviz sau ştampilă, în câteva zile noul administrator va avea drept de semnătură şi societatea îşi va putea vedea liniştită de treabă... Când, deodată, vine vestea şocantă: „Termenul este 23 februarie 2011“. Cu alte cuvinte, schimbarea va deveni operaţională de-abia peste un an şi aproape două luni, timp în care, teoretic, firma nu poate lua nicio decizie care necesită aprobarea administratorului şi nu poate emite niciun act pe care acesta trebuie să-şi pună semnătura (de exemplu, bilanţul contabil).
Iar în situaţii similare se află mii de companii. Potrivit Departamentului Comunicare al Ministeru