România este una dintre ţările privilegiate în ceea ce priveşte bogăţia în resursele naturale“, auzi vocea din off, la începutul unui reportaj de la TVR Internaţional.
Muzica de fundal e optimistă, în stilul celei din spoturile de reclamă de la începutul anilor ‘90 sau din cele de acum, de la OTV, unde ni se prezintă oferta de utilaje a nu ştiu cărei fabrici fruntaşe pe ramură.
Mai înainte, la genericul emisiunii, ni se perindaseră prin faţă formulele: „Zone geografice deosebite", „Resurse naturale", „Multiple programe culturale", „Servicii medicale de calitate", „Tratamente cu gerovital". Apoi a venit titlul emisiunii: „România balneară".
Este unul din multele materiale de la TVR Internaţional care nu sunt altceva decât filme publicitare, de propagandă. De fapt, se doresc a fi astfel, îşi propun să promoveze România, dar o fac rudimentar şi ridicol, de-a dreptul contraproductiv.
În genericul emisiunii „România balneară", high-lightul „Tratamente cu gerovital" ne dovedeşte că realizatorii s-au gândit la străini - atraşi, precum ştim, de calităţile produselor inventate de Ana Aslan. Cu toate acestea, materialul este în română, deci nu poate fi înţeles decât de compatrioţii noştri. Prin urmare, ei sunt targetul materialului publicitar. Ideea este, probabil, să le amintim românilor plecaţi ce frumoasă ne este ţărişoara şi să-i convingem să vină înapoi.
Problema e că emisiunile acestea propagandistice par mai degrabă făcute pentru străini, pe care poţi să-i fraiereşti cum vrei, că nu ştiu ei prea multe despre noi... Ceva în genul taximetriştilor de la Aeroportul Otopeni, cu tarife umflate special pentru turiştii care ne vizitează.
Un alt highlight din genericul emisiunii era „Servicii medicale de calitate". Să fi uitat oare compatrioţii noştri stabiliţi în străinătate ce fel de sistem medical au lăsat în urmă şi să înghită gogoaşa