Studiu l La fiecare tranzacţie online cu cardul, românii au cheltuit în medie 79 de euro în 2009.
Românii au apelat tot mai mult la internet pentru plata unor servicii, dar şi pentru cumpărături din magazinele online. Până la sfârşitul acestui an, piaţa de tranzacţii online cu cardul va creşte cu 30% faţă de 2009, până la o valoare de 120 - 130 milioane de euro, potrivit estimărilor Gecad ePayment şi RomCard. Asta după ce anul trecut valoarea comerţului electronic cu plata online prin carduri bancare a crescut cu 75% faţă de 2008, până la 92,8 milioane de euro.
"Comerţul electronic a fost un domeniu mai puţin afectat de criză şi continuă să rămână o industrie cu potenţial de creştere şi în anul următor", a declarat Carmen Sebe, directoul executiv al Gecad ePayment. Companiile au încercat astfel să se adapteze la situaţia economică nefavorabilă şi au ales varianta online, ca soluţie de tăiere a costurilor pe timp de criză. Se vede şi în numărul de tranzacţii îregistrate în 2009, de peste 1,24 milioane, ceea ce înseamnă o dublare faţă de 2008.
Chiar dacă valoarea comerţului a fost mai mare în 2009, ca şi numărul de tranzacţii, românii au cheltuit mai puţini bani, în medie, la fiecare tranzacţie efectuată, respectiv 79 de euro. Suma este aceeaşi cu cea din 2007 şi cu şase euro mai mică decât în 2008, în timp ce majoritatea tranzacţiilor procesate prin ePayment (peste 45%) au vizat sectorul telecom. (S.S.)
Studiu l La fiecare tranzacţie online cu cardul, românii au cheltuit în medie 79 de euro în 2009.
Românii au apelat tot mai mult la internet pentru plata unor servicii, dar şi pentru cumpărături din magazinele online. Până la sfârşitul acestui an, piaţa de tranzacţii online cu cardul va creşte cu 30% faţă de 2009, până la o valoare de 120 - 130 milioane de euro, potrivit estimărilor Gecad ePayment şi RomCard. Asta