Retailul de electronice si electrocasnice a consemnat o scadere de peste 40% anul trecut, valoarea pietei de profil reducandu-se la circa 800 mil. euro.
Dupa un an in care au restructurat businessurile din temelii, au redus mii de metri patrati de spatiu comercial si au concediat mai mult de 1.000 de angajati, actorii segmentului electroIT spun acum ca in 2010 vanzarile pot reveni chiar si cu 10%, dar numai in a doua jumatate a anului.
"Referitor la piata, estimarea noastra in momentul de fata este de plus 10-15%, realizabila in semestrul doi al anului. Deocamdata este prematur sa evaluam vanzarile inceputului de an, pentru ca au trecut doar cateva zile, dar inregistram nivelul lunii noiembrie", a declarat Cristian Moanta, directorul de marketing al Altex. Vanzarile lunii noiembrie corespund in piata cu o tendinta de revenire a consumului pentru bunurile electronice de folosinta indelungata, care a inceput sa se observe din luna septembrie 2009.
In primele trei trimestre ale anului trecut Altex a inregistrat vanzari de 124 de milioane de euro, cu 50% sub nivelul din aceeasi perioada din 2008. "Trimestrul doi a fost cel mai slab anul trecut, nu trimestrul 1. In primele trei luni se mai pastreaza un ritm latent, preluat din decembrie", a mentionat Moanta.
Dupa 10 ianuarie si pana la jumatatea lunii februarie in retailul electroIT se transfera achizitia unor produse pe care consumatorii nu au avut posibilitatea sa le achizitioneze inainte de sarbatorile de iarna, iar la acest lucru contribuie si ofertele generate de lichidarile de stoc.
Pentru intreg anul trecut previziunea anterioara a Altex indica vanzari de 180 de milioane de euro.
"Ianuarie si primul trimestru ma astept sa fie in linie cu 2009 (perioada in care vanzarile au scazut cu aprox. 50% - n. red) sau chiar sa scada cu 5%. Nu este tragic, pentru ca acum avem alte cost