Wii, Playstation, X-Box, PSP, DS, Gameboy... Nume care desemnează console cunoscute tinerilor, amatori de jocuri video. Interesat să colecteze informaţii privitoare la utilizarea acestor jocuri şi consecinţele lor asupra dezvoltării tinerilor, în noiembrie 2009, The Social Research and Corporate Reputation Specialists şi Delegaţia Interministerială pentru Familie au efectuat o anchetă. IPSOS a interogat 404 adolescenţi între 12 şi 17 ani. Ancheta are ca scop stabilirea consecinţelor jocurilor video asupra copiilor, dar şi disputele dintre aceştia şi părinţi.
ANCHETA
99% dintre copii între 12 şi 17 ani susţin că zilnic "servesc" o porţie de jocuri video, relevă ancheta IPSOS. 92% dintre tinerii chestionaţi sunt băieţi, 94% exersează cel puţin o dată pe săptămână acest tip de jocuri, iar 59%, zilnic. 72% dintre tinere au o dată pe săptămână timp pentru un joc video, iar 23% găsesc zilnic timpul necesar pentru această activitate. Momentul cel mai bun pentru un joc video este după orele de curs, seara, în week-end sau în vacanţe.
Potrivit anchetei IPSOS, 27% dintre tineri sunt "adesea şocaţi de jocurile video, deoarece sunt violente sau vulgare", 39% sunt rar puşi în această situaţie şi 2%, frecvent. În mod surprinzător, aceste procente au tendinţa de a creşte o dată cu creşterea vârstei tinerilor. Ancheta IPSOS a mai scos la suprafaţă încă un detaliu cu impact asupra dezolvării tinerilor. Deşi pe cutiile acestor jocuri sunt texte privitoare la vârsta pe care trebuie să o aibă tinerii pentru a beneficia de ele, texte care indică eventualele pericole la care se expun utilizatorii, totuşi aceste informaţii nu sunt respectate. Doar 63% ştiu despre aceste texte de avertizare şi dintre aceştia 55% verifică în mod
curent care este jocul potrivit vârstei lor.
Specialiştii atrag atenţia tinerilor, dar în egală măsură părinţilor