În timp ce marile lanţuri hoteliere renunţă la stele ca să-şi reducă din costuri, creatorii de modă continuă să se extindă pe această piaţă.
La începutul lunii octombrie, designerul japonez Yohji Yamamoto anunţa că a intrat în faliment. "M-am concentrat prea mult pe făcut haine", afirma el. Nu se aştepta la acest deznodământ dramatic. Yamamoto îngroaşă rândurile creatorilor de modă pe care criza economică mondială i-a îngropat în datorii anul acesta: Christian Lacroix, Escada şi Hugo Boss. Odată cu scăderea consumului de bunuri de lux, mulţi designeri s-au ocupat mai puţin de cusut haine.
Trendul inaugurat de Donatella Versace în anul 2000, când a deschis Palazzo Versace, a luat amploare, anul acesta. Deşi previziunile Organizaţiei Mondiale a Turismului nu sunt tocmai roz-bonbon (culoare la modă, de altfel), casa italiană de modă Moschino a anunţat că va inaugura, până la sfârşitul acestui an, Mansion Moschino. Hotelul are deja un site unde se anunţă lansarea în curând şi pe care se pot face rezervări în avans. Nici casa italiană de modă Missoni nu s-a lăsat mai prejos: şi-a deschis un al doilea hotel, care-i poartă numele, în Scoţia. Creatorul de modă Giorgio Armani se laudă că în 2010 va inaugura un hotel la Milano, după ce din luna decembrie îi va putea primi deja pe turişti în cel din Dubai.
Şi asta în timp ce marile lanţuri hoteliere internaţionale, precum Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Hilton Hotels şi InterContinental Hotels, au anunţat pe la sfârşitul lunii august că vor scădea nivelul serviciilor pentru unele unităţi de cazare, renunţând la stele pentru a face economii. Secretul designerilor în aceste afaceri constă în faptul că ei nu-şi riscă banii, ci îşi pun la bătaie doar numele. Finanţarea provine de la diferite companii, cu experienţă în industria turismului sau cea imobiliară, cu care casele de modă încheie parteneri