Cine are cu ce, îşi poate înnoi garderoba, în ţară sau peste hotare, plătind preţuri cu 70% sau chiar 90% mai mici. Cei care nu stau bine cu banii trebuie să evite magazinele. Sursa: Vlad Stănescu
Sezonul reducerilor de primăvară - la articole din colecţia toamnă-iarnă 2009 - va începe oficial vineri. Neoficial, promoţiile au invadat marile şi micile magazine încă de la Crăciun, când tăierile de preţ au ieşit la iveală sub formă de promoţii.
Mai mult, etichetele ataşate articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte - dar nu numai - arată preţuri mai mici încă de când şi-a arătat colţii criza economică.
În timp ce comercianţii împodobesc vitrinele cu reclame gigantice, care te îmbie la cumpărat produse cu până la 70% mai ieftine, psihologii spun că soluţia pentru a nu te lăsa ispitit de reduceri - mai ales dacă ştii că nu-ţi permiţi - e simplă şi la îndemâna tuturor: să nu ai bani în portofel. Şi nici un card de credit în buzunar.
Criza nu va afecta vânzările din perioada de reduceri, se declară mai mult ca siguri reprezentanţii marilor centre comerciale, iar românii - în special cei care încă îşi mai permit şi pot aloca un buget pentru schimbarea garderobei - vor cumpăra aşa cum au făcut-o în ultimii ani: mult spre foarte mult.
Vor exista, însă, şi persoane care nu vor mai cumpăra orice doar fiindcă e reducere. „Am putea ieşi din recesiune cu un sistem de valori schimbat, am putea învăţa să cumpărăm doar ce ne trebuie şi ne vine bine”, spune criticul de modă Ovidiu Buta.
Până una-alta, pentru cei nesatisfăcuţi de tăierile de preţ de pe plaiuri mioritice, agenţiile de turism se întrec în oferte de sezon: excursiile de shopping la Istanbul, Viena, Barcelona şi Dubai sunt printre pachetele la mare căutare.
TĂIERILE DE PREŢ NE ADUC ÎN MAGAZINE
„Oamenii cumpără doar pentru