Americanii de la Ford şi-au adjudecat două premii la Salonul Auto care se desfăşoară în aceste zile la Detroit. Piaţa auto americană dă semne de revenire, ediţia din acest an a evenimentului de la Detroit fiind o dovadă a ieşirii SUA din recesiune
Mai întâi a câştigat cele două titluri puse în joc, „North American Car of the Year" pentru Ford Fusion Hybrid (care a reuşit să devanseze VW Golf) şi „Truck of the Year" pentru Ford Transit Connect. Victoria lui Transit Connect reprezintă o adevărată surpriză. În ciuda crizei dar şi a tendinţelor evidente de trecere către maşini mai eficiente, în 2009, cel mai bine vândut automobil a rămas tot acest truck american.
Însă Ford a deschis „balul" cu cea mai importantă noutate: premiera mondială a celei de-a treia generaţii Focus. Ford vine cu o nouă platformă care are ambiţia de „găzdui" până la 10 modele diferite ajungând la un volum anual de două milioane de unităţi. Potrivit lui John Fleming, Preşedintele Ford Europa, modelul Focus va ajunge să vândă anual între 1 şi 1,2 milioane de unităţi.
În comparaţie, actuala generaţie a vândut 800.000 de unităţi pe tot globul. Ford este prima maşină globală. Cu alte cuvinte, maşina expusă în premieră la Detroit va fi vândută nu doar în America dar şi în Europa şi Asia. Până acum, numele era comun între SUA şi Europa dar maşinile nu erau tocmai aceleaşi. Este un exerciţiu extrem de curajos care - dacă va fi de succes - va aduce „economies of scale" la un nivel atât de înalt încât puţini constructori vor mai supravieţui fără să o facă. Dacă nu va avea succes, atunci Ford va arăta că nu înţelege diferenţele între dorinţele americanilor şi europenilor şi va avea noi probleme financiare.
Volskwagen se arătă prudent
VW, aflat în mare formă în cursa de deveni cel mai mare constructor mondial devansînd Toyota, a preferat să vină cu un concept de design în premieră