Preţul de închiriere pentru un loc de parcare în zonele cu blocuri, acolo unde toţi locatarii au spaţii de staţionare, va fi de 80 de lei. Problema parcărilor o întâlnim de la un capăt la celălalt al oraşului.
Să găseşti o parcare liberă în Oradea este un adevărat calvar. Problema este, conform şefului Poliţiei Rutiere, comisar şef Dorin Sava, raportul maşini-locuri de staţionare. În Oradea există aproximativ 70.000 de maşini, iar parcări sunt doar pentru 10 la sută dintre acestea.
Problema parcărilor o întâlnim de la un capăt la celălalt al oraşului. Pentru a-i determina pe angajaţii instituţiilor din centru să nu mai ocupe locurile de parcare, primăria a transformat locurile în parcări cu durată limitată.
Acum însă, cei care lucrează aici au o problemă când trebuie să găsească un loc de parcare. „Anul trecut am plătit amenzi de patru sute de lei pentru parcare”, a spus Felix Tighel, angajatul unei bănci cu sediul în centrul oraşului. Spune că ar lăsa maşina pe Tudor Vladimirescu, în parcarea nouă, însă acolo nu e valabil abonamentul de 50 de lei, iar taxa e mai mare. „Pe Vladimirescu abonamentul costă o sută de lei. Este mai scump pentru că este parcare păzită, are alt regim decât cele normale”, a explicat Carmen Cherteş, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
De ce dispar parcările din centru
Viceprimarul Gheorghe Carp susţine că anul acesta vor fi adoptate noi reglementări care-i vor determina pe orădeni să parcheze acolo. „Vor fi desfiinţate o parte din locurile de parcare din centru, pentru fluidizarea traficului şi cei care vor parca pe Vladimirescu vor avea facilităţi”, a explicat viceprimarul. Municipalitatea va continua şi amenajarea de noi parcări între blocuri.
„Acolo unde vor fi locuri suficiente de parcare, locatarii vor putea închiria locurile contra sumei de 80 de lei pe an”, a precizat