Grupul german Metro a înregistrat anul trecut vânzări de 65,5 miliarde de euro, în scădere cu 3,6% faţă de 2008, cea mai mare scădere, de 12,8% fiind consemnată de afacerile din Europa de Est, a anunţat, marţi, grupul german. Zona Europei de Est, care până în 2008 aducea cele mai mari creşteri pentru Metro la nivel de grup, a înregistrat în 2009 afaceri de 15,8 miliarde de euro, în scădere cu 12,8%. La nivelul anului 2009, vânzările din Europa de Est au reprezentat 24% din
Grupul german Metro a înregistrat anul trecut vânzări de 65,5 miliarde de euro, în scădere cu 3,6% faţă de 2008, cea mai mare scădere, de 12,8% fiind consemnată de afacerile din Europa de Est, a anunţat, marţi, grupul german.
Zona Europei de Est, care până în 2008 aducea cele mai mari creşteri pentru Metro la nivel de grup, a înregistrat în 2009 afaceri de 15,8 miliarde de euro, în scădere cu 12,8%. La nivelul anului 2009, vânzările din Europa de Est au reprezentat 24% din totalul afacerilor Metro.
Pe de altă parte, scădera vânzărilor grupului s-au micşorat în trimestrul al patrulea, Metro consemnând un declin de 3,4%, la19,4 miliarde de euro la nivel de grup, şi de 12,5% la 4,6 miliarde de euro.
Reţelele Metro Cash&Carry şi Real au avut scăderi
Raportat la cele patru divizii, cea mai importantă reţea a grupului, Metro Cash&Carry a înregistrat şi cele mai mari scăderi în 2009, de 7,6% la 30,6 miliarde de euro, declinul accentuându-se în trimestrul al patrulea la 8,7%.
În schimb, vânzările reţelei de hipermarketuri Real au scăzut cu numai 2,9%, la 11,6 miliarde de euro, cu un declin de numai 1,8% în trimestrul al patrulea.
Cel mai bine au performat magazinele de electronice, electrocasnice şi IT&C Media Markt şi Saturn care au terminat pe creştere în 2009, în timp ce reţeaua de centre comerciale Kaufhof, pa care grupul german a încercat să o vândă anul trecu