Interbrands Marketing & Distribution, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, sia majorat anul trecut vanzarile cu 12% fata 2008, pana la 4,8 miliarde de lei (1,13 mld. euro). Volumele distribuite au fost insa in scadere din cauza declinului consumului si restructurarii diviziei de distributie a produselor P&G.
"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari au fost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008 datorita majorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite", a precizat Rand Sherif, CEOul Interbrands. Vanzarile in euro, calculate la cursul BNR, au inregistrat o scadere de circa 5% in acest interval.
Cresterea accizelor la tigari in aprilie si apoi in luna septembrie pe parcursul anului 2009 a generat o scumpire a acestor produse cu o medie de peste 30%.
British American Tobacco, liderul pietei de tigarete, cu vanzari de aproape un miliard de euro, este in prezent cel mai mare furnizor al Interbrands, alti producatori mari aflati pe lista partenerilor sai fiind Procter & Gamble, Nestlé sau Cadbury.
Anul trecut, P&G a renuntat la externa lizarea distributiei de produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine, ceea ce a afectat rulajele Interbrands. Sherif spune ca declinul businessului derulat cu P&G a fost compensat partial de catre atragerea unor noi furnizori.
"A doua mare divizie a noastra dupa cea a tigaretelor a avut vanzari in scadere in 2009 fata de anul anterior din mai multe motive: declinul con sumului pe anumite categorii, restructurarea partiala a businessului derulat in colaborare cu Procter & Gamble si cresterea contrabandei pe anumite segmente de piata. Scaderea a fost compensata partial de o parte din businessurile noi demarate in ultimul an, cel cu Niran Co Products (brand