Spectacolul peisajului, abilitatea piloţilor, performanţele maşinilor, totul impresionează sub soarele strălucitor al zilei. Însă Dakar-ul trăieşte la fel de mult şi noaptea, la lumina reflectoarelor, în parcul de service.
Odată cu sosirea maşinilor de pe traseu mecanicii intră în alertă. Pentru ei munca abia începe odată cu lăsarea serii pentru că fie maşină, fie motocicletă, fie camion sau quad, piloţii trebuie să aibă a doua zi la dispoziţie materialul de concurs în perfectă stare.
Raliul, în special cel cross-country este un adevărat sport de echipă. Dacă unul dintre "jucători" nu-şi face treaba aşa cum trebuie atunci pot apărea problemele. Inginerii culeg informaţiile necesare de la pilot şi copilot, acolo unde este cazul, apoi stabilesc ceea ce trebuie remediat şi cu ajutorul mecanicilor totul trebuie să fie gata la prima oră a dimineţii.
Cu ajutorul unor liste detaliate, înregistrate în calculator, a componentelor de la motor, electronică şi transmisie, împărţite mecanicilor, munca este distribuită inteligent şi eficient. Fiecare are datoria individuală, şi pe baza informaţiilor furnizate, de a inspecta şi schimba componentele, acolo unde este cazul, şi apoi a bifa execuţia pe listă. Totul se face sub îndrumarea inginerului şef, dar fiecare mecanic are responsabilitate pentru munca sa şi garantează prin semnătură că totul este perfect.
O maşină de genul celor prezente la Dakar conţine, în afara blocului motor, cam 5000 de componente. Fiecare dintre ele este catalogată electronic în computer. De-a lungul raliului fiecare schimbare de piesă este înregistrată cu ajutorul unor coduri de bare. Astfel se poate vedea exact câţi kilometri a fost folosită componenta respectivă şi se ţine o evidenţă a pieselor existente în depozitele mobile transportate de camioanele de service, care conţin aproape 50 de tone de materiale.
Când toate