Interbrands, cel mai mare distribuitor de produse de larg consum de pe piata, a reusit sa ramana pe crestere anul trecut fata de 2008 datorita scumpirii tigarilor cu circa 30%, divizia de produse de ingrijire a corpului fiind afectata de declinul consumului.
Compania a intermediat anul trecut vanzari de 4,8 miliarde de lei (1,13 mld. euro), in crestere cu 12% fata de valoarea raportata pe 2008, cea mai mare divizie a sa fiind distributia tigaretelor din portofoliul British American Tobacco.
"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari au fost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008, datorita majorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite", a declarat Rand Sherif, CEO-ul Interbrands.
Rulajele de pe segmentul produselor de ingrijire personala au fost in declin in acest interval, ca urmare a scaderii consumului si a deciziei P&G de a renunta la externalizarea distributiei de produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine. Interbrands si-a restructurat businessul in ultimul an, ceea ce a dus la desfiintarea a 300 de locuri de munca, compania ramanand cu circa 1.800 de angajati.
Piata bunurilor de larg consum s-a contractat cu 10-15% anul trecut fata de 2008, potrivit estimarilor din piata.
Interbrands, cel mai mare distribuitor de produse de larg consum de pe piata, a reusit sa ramana pe crestere anul trecut fata de 2008 datorita scumpirii tigarilor cu circa 30%, divizia de produse de ingrijire a corpului fiind afectata de declinul consumului.
Compania a intermediat anul trecut vanzari de 4,8 miliarde de lei (1,13 mld. euro), in crestere cu 12% fata de valoarea raportata pe 2008, cea mai mare divizie a sa fiind distributia tigaretelor din portofoliul British American Tobacco.
"Vanzarile in valoare realizate de d