Acesta este unul dintre motivele pentru care s-a înteţit contrabanda
JTI va stabili împreună cu Ministerul Finanţelor calendarul de creştere a accizei până în 2018 şi va spori colaborarea cu autorităţile, inclusiv OLAF
Menţionând că, anul trecut, calendarul convenit în 2002 cu Uniunea Europeană s-a încheiat în exces în privinţa taxelor (74 euro/mia de ţigarete faţă de 64 euro cât se stabilise), iar Directiva privind taxarea la tutun se modifică substanţial şi trebuie transpusă în legislaţia statelor membre, producătorul de ţigarete JTI România a anunţat, în urma solicitării Curierului Naţional, că va defini împreună cu Ministerul Finanţelor următorii paşi şi un calendar de creştere a accizei până în 2018. "Trecerea accizei în preţ e inevitabilă, iar în ultimii cinci ani nu au existat creşteri reale de preţuri, ci doar cele determinate de acciză şi curs. Noi lucrăm în primul rând pentru stat, căruia îi virăm taxele încasate de la consumatori, şi abia apoi pentru compania producătoare de ţigarete. În prezent, din aproape 10 lei cât costă un pachet, circa 8 lei înseamnă acciza şi TVA. Restul de 2 lei înseamnă materii prime, costuri de producţie, marja de retail, salarii, impozit pe salarii, asigurări sociale, eventual profit şi, evident, impozit pe profit, în cazul că aşa ceva există", a declarat pentru Curierul Naţional Gilda Lazăr, director de afaceri corporative şi comunicare la JT International (JTI) România, susţinând că "anul acesta, principala problemă va fi contrabanda şi, în acest sens, vom spori colaborarea cu autorităţile, inclusiv cu OLAF, JTI fiind semnatară a unui acord cu UE pentru combaterea comerţului ilicit.
Majorare fără precedent a accizei: 50% din martie 2009 în ianuarie 2010
Creşterea de acciză programată pentru 1 iulie 2009 (57 euro/mia de ţigarete) a fost decalată la 1 aprilie. Potrivit OUG 29/2009, o no