Maşinile electrice sunt mai aproape ca niciodată de şoselele, respectiv de gropile noastre. Dacă în urmă cu ani autoturismele electrice prezentate la saloanele auto internaţionale arătau de parcă numai căpitanul Kirk le va conduce, acum ele au devenit realitate.
Până nu de mult, maşinile electrice arătau atât de futuristic - cu acoperiş de sticlă, cu volane pătrăţoase, cauciucuri colorate - încât nimeni nu le lua în serios. Dar în acest an Salonul Auto de la Detroit a rezervat 3.500 de metri pătraţi din podeaua Cobo Hall numai pentru autoturismele electrice, însemnând că era vehiculelor cu propulsie neconvenţională a sosit în mod oficial.
DISPONIBILE DIN TOAMNĂ
La Detroit noile tehnologii sunt prezente din plin. Evenimentul va avea 60 de premiere mondiale, potrivit BBC, iar cel puţin două modele electrice prezentate aici - Chevrolet Volt şi Nissan Leaf - vor ajunge la dealeri până la finele acestui an. În timp ce Volt va costa 40.000 de dolari, Nissan intenţionează să vândă Leaf ("Frunză" în engleză - n.r.) la un preţ între 20.000 şi 25.000 de dolari. Totodată, BMW va introduce seria 1 "electropurtată" drept "vehicul de test", în timp ce Toyota va lansa un alt hibrid, iar Mitsubishi va arăta noul MiEV. "Deja se întâmplă", spune John O' Dell, senior editor la site-ul Edmunds.com. "Volt este un vehicul real. Leaf este un vehicul pentru lumea reală", completează el.
Propovăduitorii maşinilor electrice spun că o combinaţie de forţe politice, energetice şi de mediu au dus maşinile de la concepte capricioase la prizele de curent de acasă.
Cel mai puternic imbold a venit de la administraţia preşedintelui american, Barrack Obama, care a beneficiat de zecile de miliarde de dolari pe care le-a pompat în General Motors şi Chrysler pentru a presa cele două companii să construiască maşini economice. De altfel, din 2016 automo