Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice cu acelasi nume si-a creionat bugetul din acest an luand in calcul un curs leu/ euro de 4,25, insa reprezentantii companiei nu cred ca evolutia monedei nationale va afecta compania in aceeasi masura ca in 2009.
Prognozele de curs de schimb ale bancilor s-au rasturnat spectaculos de la inceputul anului, astfel ca leul s-ar putea intari chiar dincolo de pragul de 4 lei/euro, conform previziunilor revizuite in ultimele zile.
"Anul acesta evolutia cursului nu va avea acelasi impact ca anul trecut. Eliminarea accizelor la parfumuri - apa de toaleta si apa de parfum - va avea un impact pozitiv asupra volumului", a declarat Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.
Pana anul acesta, acciza la parfumuri, ca si la produse precum blanurile, bijuteriile sau armele de vanatoare, era stabilita in cote procentuale. Pentru parfumuri era stabilita la 35% din valoarea de achizitie, pentru apa de toaleta la 10%, iar pentru apa de parfum la 25%. Cu toate acestea, companiile care comercializeaza cosmetice se vor confrunta in continuare cu o triere in preferintele consumatorilor. "Se va accentua cresterea nevoii de produse de baza in detrimentul celor destinate nevoilor specifice mai ales la nivelul categoriilor de clienti afectati de scaderea puterii de cumparare", spune Tatoiu, care crede ca desi economia a depasit punctul de criza maxima, reluarea cresterii conusumului va incepe abia la finalul lui 2010 sau la inceputul anului viitor.
Chiar daca in mod direct jucatorii de pe aceasta piata nu sunt afectati de inghetarea creditarii, intrucat valorile de achizitie nu depind de evolutia acesteia, Tatoiu este de parere ca Romania nu va iesi din criza prin accelerarea consumului, "deoarece investitiile necesare reluarii productiei si cresterii productivitatii nu s-au facut nici in 200