Aproximativ 50 de modele noi sunt aşteptate să îşi facă debutul la salonul auto de la Detroit, care s-a deschis luni. Ce constructori au ieşit la rampă şi cu ce maşini aflaţi din cele ce urmează.
Ford a marcat un punct important încă din deschiderea evenimentului, după ce modelul Fusion Hybrid a câştigat titlul de „maşina anului“, acordat de o comisie de aproximativ 50 de jurnalişti auto americani şi canadieni, devansând în topul preferinţelor alte modele, precum Buick LaCrosse şi VW Golf/GTI. În categoria „Truck Award“, Transit Connect a depăşit modelele de teren Equinox de la Chevrolet şi Subaru Outback. Ford a mai adus la Detroit şi noul Focus, despre care fabricantul american spune că va fi vândut în 122 de ţări şi, pe toate aceste pieţe, maşinile vor fi identice în proporţie de 80%.
Ceilalţi constructori de autombile din lume, cu excepţia lui Nissan - marele absent de la Detroit - nu au stat degeaba. Toyota a lansat FT-CH Concept, un model mai ieftin şi mai bun decât faimosul Prius. Maserati şi Ferrari au expus câteva noutăţi, Fiat a adus modele noi, BMW a venit la Detroit „călare“ pe 335 de cai-putere ai noului Z4 sDrive 35is, Audi a expus un frate mai mic al modelului electric sport e-tron, prezentat la salonul de la Frankfurt din septembrie. e-tron prezentat la Detroit ar putea fi fratele mai mic şi pentru supercar-ul R8. e-tron este propulsat de două motoare electrice de 150 kW, alimentate de acumulatori litiu-ion.
Lancia Delta cu siglă Chrysler
Pe scena de la Detroit şi-a făcut apariţia şi rezultatul colaborării dintre Chrysler şi Lancia, sub forma unui concept de hatchback Delta, în cinci uşi, cu grilă faţă de Chrysler. Producătorul american nu şi-a făcut planuri să scoată la vânzare modelul pe piaţa nord-americană, informează Automotive News, ci încearcă să demonstreze potenţialul colaborării cu brand-ul italian Lanc