Comertul online cu plata prin card a crescut anul trecut cu 75% fata de 2008, ajungand la o valoare de 92 de milioane de euro, insa valoarea medie a unei tranzactii a scazut la nivelul din 2007, la 79 de euro, potrivit RomCard.
Sectorul telecom a avut cea mai mare pondere din volumul tranzactiilor procesate in acest sistem, de 45%, urmat de turism (38%), servicii (10%) si eTail (7%), potrivit furnizorului de servicii de plati electronice Gecad ePayment. In sistemul ePayment au fost inregistrate 1,1 milioane de tranzactii la un volum de 88 milioane de euro.
Cum se explica insa cresterea numarului de tranzactii online in contextul in care 2009 a fost un an de recesiune?
Prin faptul ca varianta online de plata este mult mai simpla si comoda, sustin consumatorii. "Prefer sa platesc cu cardul atunci cand fac cumparaturi online pentru ca este mult mai comod si simplu comparativ cu celelalte variante de plata", considera Alexandru Mihai, (25 de ani), care e student.
"Incerc sa folosesc plata online ori de cate ori am ocazia. Este mult mai comod si ma scuteste de multe drumuri inutile. Un alt argument este referitor la calitatea slaba a serviciilor din Romania: plata cu cardul te "pune la adapost" de contactul cu personalul din magazine", sustine Maria, 29 de ani, director de firma.
Radu Apostolescu, cofondatorul eMag, cel mai mare retailer online din Romania, explica intr-o postare pe blogul sau de ce platile la livrarea produsului sunt inca atat de populare.
"Comert online nu inseamna (neaparat) plata cu card, cel putin in Romania. Nu ai 100% incredere intr-un magazin? Comanda cu plata la livrare si te asiguri ca nu te costa nimic pana nu pui mana pe produs". Doar cateva procente din numarul total de comenzi de la eMag sunt platite online cu cardul.
Veniturile din vanzarile online, un procent mic din incasarile totale
Cele mai m