Apropierea aeroportului fata de oras este unul dintre factorii care stau la baza practicarii unor taxe mai mari.
Companiile aeriene low-cost platesc pe aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) din Capitala taxe mai mari decat pe aeroporturile din Roma, Madrid sau Lisabona, potrivit datelor centralizate de ZF.
Daca taxa pe pasager de pe aeroportul Baneasa, aflat la 8,5 kilometri de centrul Bucurestiului, este de 17 euro (la care se adauga taxa de securitate), aceeasi taxa este de 8 euro pe aeroportul Barajas din Madrid, aflat la 14 kilometri de capitala Spaniei, potrivit datelor din piata.
Tot spre comparatie, taxa de pasager plus taxa de securitate ajung la 15 euro pe aeroportul din Lisabona, aflat la o distanta de 7 kilometri de oras, si la 16 euro pe aeroportul Fiumicino din Roma (34 de kilometri de Roma), de pe care opereaza companiile low-cost in special, potrivit datelor de pe site-ul de rezervari al companiei low-cost Blue Air, care prezinta distinct taxele de pasageri si de securitate incluse in pretul final al biletului de avion. Pe de alta parte, pe cel mai mare aeroport din tara, Henri Coanda (Otopeni), aceste taxe ajung la 21 de euro.
Marja de profit de 50% pentru Aeroportul Baneasa
"Taxele aeroportuare se stabilesc in functie de costurile aeroportului, de facilitatile existente (un singur terminal - n. red.) si de apropierea fata de oras. In mod normal taxele de pe Baneasa trebuia sa fie mai mari chiar si decat taxele de pe Otopeni, avand in vedere ca este mai aproape de centrul orasului, insa facilitatile oferite momentan nu ne permit acest lucru. Cand vom moderniza aeroportul, vom percepe taxe mai mari", a declarat George Mihalcea, directorul general al aeroportului Aurel Vlaicu (Baneasa), cu afaceri de aproape 18 milioane de euro anul trecut si o marja de profit de aproape 50%. Directorul general al aeroportului spun