* din 16 ianuarie, schimbul de valută nu se face decât după ce clientul semnează un formular de acceptare, în care scrie foarte exact care e cursul de schimb şi ce sumă are de primit * fără un astfel de formular, nu se pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Brăila a convocat, ieri, operatorii economici implicaţi în tranzacţiile valutare, pentru a-i informa despre prevederile Ordinului 632, din 15 decembrie 2009, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Ordinul respectiv va intra în vigoare începând de sâmbătă, 16 ianuarie, iar modificările pe care le aduce sunt menite să elimine neregulile acuzate până în prezent de clienţii caselor de schimb valutar. Astfel, pe lângă afişarea clară şi fără echivoc a cursului de schimb, noua reglementare stabileşte că tranzacţia nu poate avea loc dacă, atât clientul cât şi casierul, nu semnează un formular de acceptare. Documentul va fi standard, pe format A4, iar pe el se vor menţiona suma tranzacţionată, cursul de schimb şi suma, în lei sau valută, după caz, pe care o primeşte clientul. "Chiar dacă tranzacţia va dura puţin mai mult, toţi clienţii trebuie să semneze, în dublu exemplar, un astfel de formular, înainte de a lua banii. Fără formularul respectiv nu se primesc plângeri la Protecţia Consumatorului, în eventualitea în care clienţii consideră că sunt victima unei înşelăciuni", avertizează comisarul superior Florin Ionaşcu, din cadrul CJPC Brăila.
O altă prevedere importantă a Ordinului 632 este cea formulată în articolul 7: "Consumatorul, în cazul în care constată neconcordanţe între cursul valutar afişat şi cel menţionat în formularul de acceptare a tranzaţiei sau pe bonul fiscal, are dreptul de a solicita, în scris, în cel mult 24 de ore, anularea tranzacţiei".
La şedinţa de informare convocată ie